tisdag 21 januari 2020

2020 - året när jag tränar på gym


Dagen före nyårsafton 2019 bestämde jag mig.
Det var inte så mycket att jag bestämde mig för att börja på gym,
det var mer att jag bestämde mig för att inte slösa bort friskvårdspengarna
som vi får från min arbetsgivare varje år.
1700 kronor som jag under flera år bara tappat bort, för att jag inte orkat ta tag i det.
Men nu bestämde jag mig för att använda dem, och varför inte börja på samma gym 
som min äldsta dotter tränat på lite fram och tillbaka under hösten?

Tack vare en stark insats av tjejen i kassan fick jag ett års medlemskap
utan att betala en krona själv.
Min insats var att gå tillbaka några dagar senare och betala resten 
med de nya friskvårdpengarna, som kom in på appen (ePassi) i och med det nya året.

Därmed hade jag klarat av steg 1 (teckna medlemskap) och steg 2 (betala färdigt).
Steg 3 dröjde lite till, det var nämligen ganska jobbigt:
Gå och träna.

Inga kommentarer: