lördag 25 januari 2020

Min gymhistorik



Att komma igång med att träna på gym är inte helt lätt.
Jag har testat några gånger genom åren.

Med skolgymnastiken fick vi nog testa lite gymträning,
men det är inget som gjorde stora intryck på mig.

När jag gick på gymnasiet testade jag Nautilus några gånger.
Det gymmet låg ovanför motionsbassängen på gamla badhuset i Eskilstuna,
och hade supermoderna maskiner, som jag minns det.
Läget hade sina för- och nackdelar:
rätt mysigt att sitta på en motionscykel och titta ner på vattnet,
men djävulskt varmt och fuktigt, då varm luft stiger...
Första gången var det nära att jag svimmade.
Jag minns att jag inte ätit så bra just den dagen, men värmen gjorde helt klart sitt till.
Om jag minns rätt blev det inte jättemånga träningstillfällen där.

När jag fått anställning i kommunen gick jag någon gång till Kommunhälsans gym.
Här var det mer "gammal hederlig" gymutrustning, hållbar och därmed av lite äldre modell.
Det fanns inga instruktörer där, så jag som inte var van tyckte det var svårt...

Sen har det inte varit mer gym förrän nu,
så jag vet verkligen inte alls vad jag ger mig in på!

Inga kommentarer: