fredag 20 mars 2015

Löpningen


Jag har köpt nya skor.
Nästan likadana som de gamla, men nya.
Inga problem med ont i fötterna idag, 
det kan ju vara för att fötterna är vana vid likadana skor.

Jag har rätt ont i benen, både när jag springer och efteråt.
I vaderna, som liksom knyter sig, och så på sidorna, främst utsidorna.
Försöker stretcha, både före och efter, och det är ju inte så illa att jag avstår,
men jag har för mig att jag hade ont förra gången också.
Tror att det blev bättre efter ett tag, håller tummarna för att det blir så nu med.

I onsdags var det intervallpass på schemat.
Istället för 1 minut måttligt stod det 1 minut snabbt.
Så jag sprang snabbt.
Lite för snabbt, skulle det visa sig.
Efter sex av åtta snabba intervall var jag så snurrig att jag valde att jogga på långsamt, 
och när det var dags för sista snabba intervallet gav jag upp och gick.
Ändå snittade jag på 8,41 min/km.
Bästa minuten var jag nere på 5,35 min/km.

Idag snittade jag på 9 min/km.
I somras var det 9,29 på samma pass.
I Tyskland.

Inga kommentarer: