söndag 1 mars 2015

Vecka 9


Den här veckan bestämde jag mig för att öka plankan, och det lyckades!
Först fem sekunder, upp till 1 min 50 s, och sedan upp till mitt slutmål, 2 min.
Ska jag öka mer kommer jag att lägga till en planka på kvällen istället för att lägga på tid.

Det har inte blivit så många promenader den här veckan, av olika anledningar,
men på fyra pass har jag ändå fått ihop 37 km, så jag är rätt nöjd.
Det är inte alls lika jobbigt att gå långt nu.

Fredagen blev en vilodag på grund av den spontana operationen,
Jag var inte så påverkad, men det var lite obehagligt, så jag strök all träning.
Jag bytte vilodag för plankan, men sköt på MRL- och yoga-schemat.

Vi har fått in en rutin för badhusbesöken nu,
så att jag simmar en kvart eller så, medan Stora Tjejen äter mellis på läktaren.
3-400 meter koncentrerad simning är bättre än 
den ofokuserade vattenträning jag försökte med förut.

Inga kommentarer: