torsdag 12 mars 2015

Vända på steken


 I den senaste uppdateringen av min träningsplan har jag sänkt mina ambitioner.
Först var tanken att jag skulle promenera varje dag och lägga på löpningen varannan dag.
De dagar jag gjorde både och skulle jag promenera lite kortare.
Sen började jag springa och det fanns inte på kartan att jag skulle klara både och,
så jag gjorde om min plan till att gå och springa varannan dag.

Efter gårdagens höftproblem vågade jag inte ge mig ut och springa på förmiddagen,
så jag tog en promenad istället.
Och tänk, då var det inga som helst problem att tänka sig att springa på eftermiddagen.
Trots att jag redan promenerat.
Det är alltså lättare att promenera först och springa sedan,
än att springa först och sedan ge sig ut på promenad.

Jag kan med andra ord öka mina ambitioner om jag vänder på steken!
Bra att veta!

Inga kommentarer: