söndag 8 februari 2015

Skidfunderingar


Idag kom jag ut i skidspåret igen, efter två veckors uppehåll.
Den här gången åkte jag själv, och bestämde mig för att åka två varv på den uppkörda rundan.
Nu har jag ställt in Runkeeper-appen så att den pausar automatiskt,
och det är nog största anledningen till att jag klarade dubbelt så långt på samma halvtimme.
Men det är klart att det blir fler pauser när Stora Tjejen är med, våra pauser är ju inte synkade.

Problemet är att jag får så fruktansvärt ont i fötterna!
Precis som när jag åker skridskor, vilket jag slutat med av den anledningen.
Jag antar att jag spänner mig på nåt sätt,
men jag har sjukt ont långt efter att jag tagit av mig pjäxorna.

Nu är det här låneskidor och dito pjäxor, av äldre modell.
Kanske skulle det vara bättre att köpa modernt som är ordentligt anpassat efter mig,
men om jag får så här ont vet  jag inte om jag vill investera i det.
Det finns ju ingen garanti för att det hjälper...

Jag fick ju ont i början med mina nya promenad-/löparskor också.
Då hjälpte det att släppa efter lite på snörningen, har jag för mig.

Inga kommentarer: